Plan
Liste 11 za prometnice i prometne površine u Gradskoj četvrti Brezovica.
Još
prije desetak godina, i na našim glavnim prometnicama čekanje autobusa za školu bila je opasna
avantura. Djeca bi se skrivala među
usjevima kukuruza u strahu da ih ne pogodi komadić otrgnutog asfalta koji bi frcao
ispod kotača kamiona u prolazu. Stvari su se počele mijenjati na bolje zahvaljujući planskom radu i
upornosti ljudi od struke u Vijeću gradske četvrti Brezovice. Tako danas , kada
koji izgubljeni vozač zastane u našim naseljima i pita za smjer, više ne dobiva
upute kao što su vozite sve do kuda je cesta i onda ćete doći do makadama i
slično, već idite do kraja nogostupa, okretnice za autobus, nadstrešnice i tome
slično. Učinjen je velik napredak, ali sve to nije nešto sa čime bi stanovnici
naših naselja mogli biti u potpunosti zadovoljni.
Preko
uređenih prometnica stječe se prvi dojam o nekom mjestu u svijesti ljudi koji
tu žive i onih koji su samo u prolazu. Prebacimo se na trenutak na Hrvatsku,
koja je izgradnjom autocesta dobila na turističkoj važnosti koja značajno puni
proračun i drži nam vodu iznad glave u ovim teškim vremenima. Zato me ne pitajte
što mislim o davanju istih u koncesiju, jer bi u tom slučaju ovaj tekst bio
jedna velika ogorčena digresija. Zato zadržimo pozitivan pristup i nastavimo
upornošću i stručnim planiranjem graditi i održavati naše prometnice i ostale
prometne površine.
Kako
se financira gradnja prometnica u našoj četvrti – Tko to može (i mora) platiti
Krenimo
odmah ili ti „u glavu“ i kratko i jasno recimo – Vi. To jest radi se o Vašem
novcu sa kojim netko drugi gospodari. Pa
se tako u Gradu Zagrebu i na području Gradske
četvrti Brezovica iz vašeg prireza, raznih naknada i drugih davanja financiraju
slijedeći programi po kojima se grade i održavaju prometnice:
·
Program gradnje objekata i uređaja komunalne
infrastrukture na području Grada Zagreba kojeg donosi Skupština Grada Zagreba
(za 2013 vidi Službeni glasnik grada Zagreba broj 18 od 28. prosinca
2012.)
·
Program održavanja komunalne infrastrukture na području
Grada Zagreba kojeg donosi Skupština Grada Zagreba (za 2013 vidi Službeni glasnik grada Zagreba broj 18 od 28.
prosinca 2012.)
·
Plan malih komunalnih akcija
kojeg donosi Vijeće Gradske četvrti Brezovica (za 2013 vidi Službeni glasnik grada Zagreba,
a službenog broja još nema jer nije objavljen iz
nama nepoznatih razloga)
Naš plan akcija za prometnice
Na prijedlog Programa gradnje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba i Programa održavanja
komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba Vijeće Gradske četvrti samo
daje svoje mišljenje, no svojim pravovremenim prijedlozima i stručno razrađenim
argumentima može bitno utjecati na uvrštavanje prometnica u navedene programe.
Tako će se. Lista br.11 posebno zalagati za:
1. Dovršetak izgradnje Zadvorske ulice u profilu potrebnom za
odvijanje javnog gradskog prijevoza s izgradnjom nogostupa. U Zadvorskoj ulici treba
završiti započeti izgradnju još od prije sedam godina. Uređenje ulice se
nalazilo u planskim dokumentima grada još prije četiri godine no nažalost
zbog čudne lokalne politike u prošlom
mandatu projekt nije realiziran. Dovršetkom gradnje biti će napokon omogućeno i
prometovanje ZET-ove autobusne linije, a napokon će postojati i alternativnu prometnica prilikom zatvaranja
za promet Brezovičke ceste.
2. Dovršetak gradnje ulice Štrpet do ulice Kraljevečki brijegi. S uređenjem ove ulice
moglo se krenuti odmah nakon izvođenja vodoopskrbnog cjevovoda no prva etapa je
izvedena lani. Još ove godine potrebno je završiti njenu gradnju kako bi se nesmetano mogao odvijati javni
gradski prijevoz. Još ove godine potrebno je pokrenuti postupak projektiranja
spoja ulice Štrpet s ulicom Pandaki kao bi se u idućoj godini ta
dionica izgradila te se osigurala obilazna prometnica za županijsku cestu
Brezovica – Pisarovina za vrijeme izgradnje kanalizacijske mreže u ulici
Kraljevečki brijegi. Dobra vijest je da su radovi na uređenju ulice Štrpet su počeli!
3. Obnovu asfaltnog zastora u punom profilu u svim ulicama kojim
prometuju ZET-ove linije i školski autobus, a u lošem su stanju zbog
dotrajalosti ili izgradnje kanalizacije. Nažalost zbog lošeg izvođenja radova u ulicama u kojima se gradi
kanalizacija obnovu zastora u punom profilu treba izvesti godinu nakon
dovršetka izgradnje kanalizacije. Sukladno navedenom u ovoj godini treba
obnoviti asfaltni zastor u Obreškoj,
Strmečkoj, dijelu Prigradske i Kraljevečkoj cesti , u 2014 u Brezovičkoj, Palčićki, Desprimskoj i Prigradskoj, a dalje
ovisno o brzini izgradnje kanalske mreže.
4. Projektiranje i gradnju Gornjodemerske ulice s jednostranim
nogostupom od raskrižja s Bedekovom do pruge. Radi se o prometnici s
gustim prometom u kojoj su pješaci zbog njezine male širine posebno ugroženi.
5. Projektiranje i gradnju odvodnje i parkirališta u Desprimskoj
ulici od raskrižja s Desprimskim IV odvojkom do Golobreške. Radi se o javnoj površini
koja je nažalost u većem dijelu godine pod vodom zbog nikad sustavno riješene
odvodnje. Kako je linijom manjeg otpora nogostup napravljen na suprotnoj strani
ulice izgubljena su na tom dijelu naselja izuzetno važna parkirališna mjesta.
Zato je ovom projektu potrebno sustavno pristupiti i pretvoriti beskoristan
javni prostor u parkiralište i uređenu zelenu površinu.
6. Nastavak izgradnje nogostupa u Strmečkoj cesti i Drežniku,
izgradnja nogostupa u ulici Horvati i obnova nogostupa u Obreškoj cesti. Zbog sigurnosti pješaka,
posebno djece u navedenim ulicama nužno je nastaviti gradnju nogostupa.
7. Probijanje kroz šumu ceste od Strmca do Breberničke ceste kao
alternativne prometnice za vrijeme gradnje kanalizacije od Lomničkog mosta do Kraljevečke ceste. O
rješavanju problema organizacije prometa za vrijeme izgradnje komunalne infrastrukture
treba misliti i nekoliko godina ranije. Zato je osiguranje alternativne
prometnice jedan od prioriteta.
8. Rekonstrukciju starog Savskog mosta što treba omogućiti ponovo
prometovanje autobusa ZET-a preko istog kako bi se ubrzao javni autobusni promet. Neki od vas se sjećaju da
je autobusni promet odvijao starim mostom i da su autobusi imali vozno vrijeme
i nekoliko minuta kraće. Zato ćemo se zalagati da se most ponovo osposobi za
prometovanje autobusa te da se kao jedan
od simbola Zagreba adekvatno uredi.
9. Uređenje autobusnog ZET-ovog terminala Savski most. Već deset godina slušamo
kako se traži nova lokacija za ovaj autobusni terminal koji je u katastrofalnom
stanju i na lokaciji koja prometno više nije opravdana (za korištenje tramvaja
prema centru grada potrebno je hodati tristotinjak metara ili prelaziti više
puta izuzetno prometne ulice), no nedopustivo je da se za vrijeme dok ne
definira novo mjesto terminala ostane ovakvo stanje. Zato ćemo insistirati na
uređenju ovog terminala.
10. Redovno održavanje svih prometnica i posebno odvodnih jaraka uz
iste. Koliko je
važna izgradnja prometnica toliko i njihovo održavanje za što su u Gradu
Zagrebu zadužene Zagrebačke ceste. Posebno je važna dobra odvodnja jer ako
odvodnja nije u funkciji prometnice propadaju i za nekoliko mjeseci.
Jednako tako, zalagat ćemo se i za poštivanje prijedloga mjesnih odbora
za uređenje prometnica i nogostupa u Planu malih komunalnih akcija na području
pojedinog mjesnog odbora, osim ako bude vidljivo da se favoriziraju akcije samo
za određene ili odabrane. Nešto što nikako ne podržavamo.
Sam plan nije dovoljan,
posao treba završiti
Vjerujem da nema osobe koju ne iritira kopanje i
naknadni radovi na prometnicama koje su netom završene. Kao u izreci „drži vodu
dok majstori ne odu“ greške se događaju i kod većih javnih zahvata, a ne samo u
vašim kućanstvima, a ove naknadne radove i krpanja plaćamo svi mi.
Zato je kod izvođenja radova, bez obzira što
Grad angažira nadzorne organe, potreban stalni nadzor kako bi se spriječilo
nekvalitetno izvođenje radova. Angažman vijećnika je nužan i kod rješavanja
imovinsko pravnih problema kako bi se projekti što brže i kvalitetnije proveli.
Iz osobnog iskustva vam mogu potvrditi, da se
ekipi izvođača radova diže kosa na glavi kad se pojavite na gradilištu i
tražite samo da se poštuju troškovnici i projekti. Nekad je dovoljno slikati
određenu fazu radova kako bi lovci u mutnom shvatili da ipak ne mogu rasipati
naše novce. Za sve to, a posebno kod složenijih projekta, potrebno je stručno poznavanje osnova
građevinske i prometne struke.
„Ako ne mi, tko?
Ako ne sad, kad?“
Ako ne sad, kad?“
S poštovanjem,
Vaša Lista br 11, i nositelj
Žarko Vučak
Nema komentara:
Objavi komentar