petak, 10. svibnja 2013.

Jučer seoski putevi, sutra uređene ulice


Plan Liste 11 za prometnice i prometne površine u Gradskoj četvrti Brezovica.

Još prije desetak godina, i na našim glavnim prometnicama  čekanje autobusa za školu bila je opasna avantura.  Djeca bi se skrivala među usjevima kukuruza u strahu da ih ne pogodi komadić otrgnutog asfalta koji bi frcao ispod kotača kamiona u prolazu. Stvari su se počele mijenjati  na bolje zahvaljujući planskom radu i upornosti ljudi od struke u Vijeću gradske četvrti Brezovice. Tako danas , kada koji izgubljeni vozač zastane u našim naseljima i pita za smjer, više ne dobiva upute kao što su vozite sve do kuda je cesta i onda ćete doći do makadama i slično, već idite do kraja nogostupa, okretnice za autobus, nadstrešnice i tome slično. Učinjen je velik napredak, ali sve to nije nešto sa čime bi stanovnici naših naselja mogli biti u potpunosti zadovoljni.

Preko uređenih prometnica stječe se prvi dojam o nekom mjestu u svijesti ljudi koji tu žive i onih koji su samo u prolazu. Prebacimo se na trenutak na Hrvatsku, koja je izgradnjom autocesta dobila na turističkoj važnosti koja značajno puni proračun i drži nam vodu iznad glave u ovim teškim vremenima. Zato me ne pitajte što mislim o davanju istih u koncesiju, jer bi u tom slučaju ovaj tekst bio jedna velika ogorčena digresija. Zato zadržimo pozitivan pristup i nastavimo upornošću i stručnim planiranjem graditi i održavati naše prometnice i ostale prometne površine.

Kako se financira gradnja prometnica u našoj četvrti – Tko to može (i mora) platiti

Krenimo odmah ili ti „u glavu“ i kratko i jasno recimo – Vi. To jest radi se o Vašem novcu sa kojim netko drugi  gospodari. Pa se tako u Gradu Zagrebu i na području Gradske četvrti Brezovica iz vašeg prireza, raznih naknada i drugih davanja financiraju slijedeći programi po kojima se grade i održavaju prometnice:

·         Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba kojeg donosi Skupština Grada Zagreba (za 2013 vidi Službeni glasnik grada Zagreba broj 18 od 28. prosinca 2012.)

·         Program održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba kojeg donosi Skupština Grada Zagreba (za 2013 vidi Službeni glasnik grada Zagreba broj 18 od 28. prosinca 2012.)

·         Plan malih komunalnih akcija kojeg donosi Vijeće Gradske četvrti Brezovica (za 2013 vidi Službeni glasnik grada Zagreba, a službenog broja još nema jer nije objavljen iz nama nepoznatih razloga)

Zato ukoliko Vas zanima jeli Vaša ulica i kada u planu za izgradnju ili obnovu, to su adrese i dokumenti u kojima ćete to pronaći.




Naš plan akcija za prometnice 

Na prijedlog Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba i Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba Vijeće Gradske četvrti samo daje svoje mišljenje, no svojim pravovremenim prijedlozima i stručno razrađenim argumentima može bitno utjecati na uvrštavanje prometnica u navedene programe.

Tako će se. Lista br.11 posebno zalagati za:

1.      Dovršetak izgradnje Zadvorske ulice u profilu potrebnom za odvijanje javnog gradskog prijevoza s izgradnjom nogostupa. U Zadvorskoj ulici treba završiti započeti izgradnju još od prije sedam godina. Uređenje ulice se nalazilo u planskim dokumentima grada još prije četiri godine no nažalost zbog  čudne lokalne politike u prošlom mandatu projekt nije realiziran. Dovršetkom gradnje biti će napokon omogućeno i prometovanje ZET-ove autobusne linije, a napokon će postojati  i alternativnu prometnica prilikom zatvaranja za promet Brezovičke ceste.
2.      Dovršetak gradnje ulice Štrpet do ulice Kraljevečki brijegi. S uređenjem ove ulice moglo se krenuti odmah nakon izvođenja vodoopskrbnog cjevovoda no prva etapa je izvedena lani. Još ove godine potrebno je završiti njenu gradnju  kako bi se nesmetano mogao odvijati javni gradski prijevoz. Još ove godine potrebno je pokrenuti postupak projektiranja spoja ulice Štrpet  s  ulicom Pandaki kao bi se u idućoj godini ta dionica izgradila te se osigurala obilazna prometnica za županijsku cestu Brezovica – Pisarovina za vrijeme izgradnje kanalizacijske mreže u ulici Kraljevečki brijegi. Dobra vijest je da su radovi na uređenju ulice Štrpet su počeli!
3.      Obnovu asfaltnog zastora u punom profilu u svim ulicama kojim prometuju ZET-ove linije i školski autobus, a u lošem su stanju zbog dotrajalosti ili izgradnje kanalizacije. Nažalost zbog lošeg izvođenja radova u ulicama u kojima se gradi kanalizacija obnovu zastora u punom profilu treba izvesti godinu nakon dovršetka izgradnje kanalizacije. Sukladno navedenom u ovoj godini treba obnoviti  asfaltni zastor u Obreškoj, Strmečkoj, dijelu Prigradske i Kraljevečkoj cesti , u 2014 u Brezovičkoj,  Palčićki, Desprimskoj i Prigradskoj, a dalje ovisno o brzini izgradnje kanalske mreže.
4.      Projektiranje i gradnju Gornjodemerske ulice s jednostranim nogostupom od raskrižja s Bedekovom do pruge. Radi se o prometnici s gustim prometom u kojoj su pješaci zbog njezine male širine  posebno ugroženi. 
5.      Projektiranje i gradnju odvodnje i parkirališta u Desprimskoj ulici od raskrižja s Desprimskim IV odvojkom do Golobreške. Radi se o javnoj površini koja je nažalost u većem dijelu godine pod vodom zbog nikad sustavno riješene odvodnje. Kako je linijom manjeg otpora nogostup napravljen na suprotnoj strani ulice izgubljena su na tom dijelu naselja izuzetno važna parkirališna mjesta. Zato je ovom projektu potrebno sustavno pristupiti i pretvoriti beskoristan javni prostor u parkiralište i uređenu zelenu površinu.
6.      Nastavak izgradnje nogostupa u Strmečkoj cesti i Drežniku, izgradnja nogostupa u ulici Horvati i obnova nogostupa u Obreškoj cesti. Zbog sigurnosti pješaka, posebno djece u navedenim ulicama nužno je nastaviti gradnju nogostupa.
7.      Probijanje kroz šumu ceste od Strmca do Breberničke ceste kao alternativne prometnice za vrijeme gradnje kanalizacije od  Lomničkog mosta do Kraljevečke ceste. O rješavanju problema organizacije prometa za vrijeme izgradnje komunalne infrastrukture treba misliti i nekoliko godina ranije. Zato je osiguranje alternativne prometnice jedan od prioriteta.
8.      Rekonstrukciju starog Savskog mosta što treba omogućiti ponovo prometovanje autobusa ZET-a preko istog kako bi se ubrzao javni autobusni promet. Neki od vas se sjećaju da je autobusni promet odvijao starim mostom i da su autobusi imali vozno vrijeme i nekoliko minuta kraće. Zato ćemo se zalagati da se most ponovo osposobi za prometovanje autobusa  te da se kao jedan od simbola Zagreba  adekvatno uredi.
9.      Uređenje autobusnog ZET-ovog terminala Savski most. Već deset godina slušamo kako se traži nova lokacija za ovaj autobusni terminal koji je u katastrofalnom stanju i na lokaciji koja prometno više nije opravdana (za korištenje tramvaja prema centru grada potrebno je hodati tristotinjak metara ili prelaziti više puta izuzetno prometne ulice), no nedopustivo je da se za vrijeme dok ne definira novo mjesto terminala ostane ovakvo stanje. Zato ćemo insistirati na uređenju ovog terminala.

10.  Redovno održavanje svih prometnica i posebno odvodnih jaraka uz iste. Koliko je važna izgradnja prometnica toliko i njihovo održavanje za što su u Gradu Zagrebu zadužene Zagrebačke ceste. Posebno je važna dobra odvodnja jer ako odvodnja nije u funkciji prometnice propadaju i za nekoliko mjeseci. 

Jednako tako, zalagat ćemo se i za poštivanje prijedloga mjesnih odbora za uređenje prometnica i nogostupa u Planu malih komunalnih akcija na području pojedinog mjesnog odbora, osim ako bude vidljivo da se favoriziraju akcije samo za određene ili odabrane. Nešto što nikako ne podržavamo.

 Sam plan nije dovoljan, posao treba završiti

Vjerujem da nema osobe koju ne iritira kopanje i naknadni radovi na prometnicama koje su netom završene. Kao u izreci „drži vodu dok majstori ne odu“ greške se događaju i kod većih javnih zahvata, a ne samo u vašim kućanstvima, a ove naknadne radove i krpanja plaćamo svi mi.



Zato je kod izvođenja radova, bez obzira što Grad angažira nadzorne organe, potreban stalni nadzor kako bi se spriječilo nekvalitetno izvođenje radova. Angažman vijećnika je nužan i kod rješavanja imovinsko pravnih problema kako bi se projekti što brže i kvalitetnije proveli.



Iz osobnog iskustva vam mogu potvrditi, da se ekipi izvođača radova diže kosa na glavi kad se pojavite na gradilištu i tražite samo da se poštuju troškovnici i projekti. Nekad je dovoljno slikati određenu fazu radova kako bi lovci u mutnom shvatili da ipak ne mogu rasipati naše novce. Za sve to, a posebno kod složenijih projekta, potrebno je stručno poznavanje osnova građevinske i prometne struke.


„Ako ne mi, tko?
Ako ne sad, kad?“

S poštovanjem,
Vaša Lista br 11, i nositelj
Žarko Vučak



Nema komentara:

Objavi komentar